Uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu gminy Mielnik

Tytuł sprawy

Uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych z terenu gminy Mielnik

Wydział/jednostka prowadząca

Referat Infrastruktury i Rozwoju

Stanowisko d/s ochrony środowiska, gospodarki nieruchomościami i odpadami

Pokój nr 6, tel. (85) 65 65 867

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinien zawierać:

  1. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  2. określenie przedmiotu i obszaru działalności;
  3. określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
  4. informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
  5. proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
  6. określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.

Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć:

  • zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań,
  • dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości przez stację zlewną,
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej,
  • oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku spółki cywilnej kserokopia umowy spółki zarejestrowanej we właściwym Urzędzie Skarbowym, wypis z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej wszystkich wspólników wraz z upoważnieniem wspólników do reprezentowania spółki przed organami administracji dla wspólnika składającego wniosek i odbierającego decyzje administracyjną.

Gminne jednostki organizacyjne prowadzące na obszarze własnej gminy działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych nie mają obowiązku uzyskania zezwolenia, ale muszą spełniać warunki wymagane przy udzielaniu takich zezwoleń.

Czas realizacji

Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Wójt Gminy Mielnik może:

  • wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
  • dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem,
  • przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Wójtowi Gminy Mielnik wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu,
  • odmowa wydania zezwolenia, jego zmiana i cofnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji.
  • zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.

Wójt Gminy odmówi wydania zezwolenia, jeżeli zamierzony sposób gospodarowania nieczystościami ciekłymi:

  • jest niezgodny z wymaganiami ustawy i przepisami odrębnymi,
  • mógłby powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi lub środowiska,
  • przedsiębiorca ma zaległości podatkowe lub zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Mielnik, ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik
tel. (85) 65 65 861
www.mielnik.com.pl, www.mielnik.eu

Punkt Obsługi Interesanta

Opłaty

107,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia

Termin i sposób załatwienia

zgodnie z KPA - do jednego miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów

Efekty realizacji sprawy dla wnioskodawcy

Wydanie zezwolenia bądź odmowa wydania zezwolenia.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 1439)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2020r., poz. 1546)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 256)
  • uchwała Nr XVIII/134/20 Rady Gminy Mielnik z dnia 30 października 2020r. w sprawie wymagań jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Mielnik

Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji służy stronie odwołanie, za pośrednictwem Wójta Gminy Mielnik, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Mielnik

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Koroluk - Referat Infrastruktury i Rozwoju

Data wytworzenia: 2013-07-22

Wprowadzający: Artur Jaworski

Data wprowadzenia: 2013-07-22

Data modyfikacji: 2021-03-12

Opublikował: Artur Jaworski

Data publikacji: 2013-07-22