ZP-O.271.15.2.2013

Mielnik: Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej (budowlanej i wykonawczej) dla zadania: Budowa kładki pieszo-rowerowej przez rzekę Bug na wysokości miejscowości Niemirów - Gnojno na podstawie opracowanej koncepcji oraz odcinka ścieżki rowerowej w miejscowości Gnojno
Numer ogłoszenia: 480760 - 2013; data zamieszczenia: 22.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mielnik , ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik, woj. podlaskie, tel. 085 6577003, faks 085 6577121.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej (budowlanej i wykonawczej) dla zadania: Budowa kładki pieszo-rowerowej przez rzekę Bug na wysokości miejscowości Niemirów - Gnojno na podstawie opracowanej koncepcji oraz odcinka ścieżki rowerowej w miejscowości Gnojno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CEL OPRACOWANIA Podstawowym celem zamówienia jest: -Opracowanie kompleksowej (wielobranżowej) dokumentacji projektowej w stadium projektów budowlanych i wykonawczych z wymaganymi prawem decyzjami oraz z wszelkimi innymi zatwierdzeniami, uzgodnieniami i opiniami niezbędnymi do uzyskania przez Zamawiającego we właściwych organach administracji architektoniczno - budowlanej pozwoleń, zezwoleń, decyzji, zgłoszeń niezbędnych do realizacji części projektu p.n. Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - Województwo Podlaskie i Lubelskie realizowanego w ramach działania V.2 Trasy rowerowe, Oś priorytetowa V Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. -Przygotowanie dokumentacji technicznej i opracowań towarzyszących niezbędnych do ogłoszenia przetargu (stworzenia SIWZ) wymaganych przez Prawo Zamówień Publicznych, wyłonienia wykonawcy na wykonanie robót budowlanych wraz z późniejszą realizacją zadania. ZAKRES DOKUMENTACJI -Zakres dokumentacji projektowej kładki opracowany będzie na bazie koncepcji architektoniczno-technicznej zamieszczonej w załączniku nr 1 do niniejszej dokumentacji. Koncepcja kładki przekazana zostanie w postaci: 6 plansz architektonicznych w wersji .pdf, ZPT kładki z zakresem opracowania w wersji edytowalnej .dwg, przekrój podłużny i przekroje poprzeczne kładki w wersji edytowalnej .dwg, ujęcia 4 plansze .pdf, wizualizacje 5 plansz .pdf, opis techniczno-architektoniczny w wersji edytowalnej .doc. -Zakres ścieżki rowerowej o długości około 0,52km przedstawiono w załączniku nr 2 w pliku zakres opracowania.jpg. - Wytycznymi jak i podstawą opracowania będą również następujące dokumenty będące w posiadaniu zamawiającego: -zakres terenu do realizacji zadania budowy obiektu kładki i odcinka ścieżki rowerowej, -mapy do celów projektowych budowy kładki -Mapy przekazane zostaną w wersji niezbędnej do edycji i opracowania dokumentacji projektowej. Kompletne mapy zostaną przekazane Wykonawcy wyłonionemu w toku postępowania po podpisaniu umowy na wykonanie zadania, -inwentaryzacje przyrodnicze - Zamawiający zapewnia dane i wyniki badań przyrodniczych, niezbędne dla zdobycia pozwoleń związanych z ochroną środowiska. Wszelkie niezbędne dane zostaną Przekazane wyłonionemu Wykonawcy po podpisaniu umowy na wykonanie zadania. -Inwentaryzacja Przyrodnicza dla przedsięwzięcia budowa przejścia rowerowo-pieszego (kładki) przez rzekę Bug km 223 + 750 (Niemirów, gm. Mielnik: działki nr 686 i 688 - Gnojno, gm. Konstantynów: działki nr 125 i 126) opracowany przez Autorzy: mgr inż. Jarosław Reszka, mgr Joanna Łukaszewska, mgr inż. Piotr Oszytko, inż. Małgorzata Grabowska, Koordynator projektu: mgr Inż. Piotr Oszytko, w wersji .doc i .pdf., Gatunki ryb i minogów stwierdzonych w Bugu na odcinku Stary Bubel, Gnojno projekt karty informacji przedsięwzięcia opracowany w oparciu o inwentaryzacje przyrodnicze oraz koncepcję architektoniczno-techniczną będącą integralną częścią niniejszego zamówienia - Załącznik nr 4. Projekt KIP przekazany zostanie w wersji edytowalnej .doc oraz w wersji .pdf, terenowe badania geotechniczne będące w trakcie opracowania, opracowane zgodnie z założeniami - Załącznik nr 5, założenia badań geotechnicznych przekazano w wersji .pdf, W załączeniu znajdują się przeprowadzone badania terenowe w folderze badania terenowe, które będą docelowo poddane zatwierdzeniu w projekcie robót geotechnicznych, warunki techniczne zarządcy rzeki - Załącznik nr 6, korespondencja dotycząca warunków technicznych w załączeniu w wersji .pdf i .jpg, opracowanie rzędnych zwierciadła wody odpowiadających przepływom maksymalnym rocznym o prawdopodobieństwie przewyższenia 0,1% i 1% oraz rzędnej zwierciadła wody odpowiadającej przepływowi średniemu - Załącznik nr 7, opracowania dostarczone w załączeniu w wersji edytowalnej .doc oraz w wersji .pdf,. Część Studium Wykonalności; kat.II.3 NAWIERZCHNIA UTWARDZONA TŁUCZNIOWA Załącznik nr 8. Projekt kładki powinien być opracowany na bazie dostarczonej przez Zamawiającego koncepcji architektoniczno-technicznej wyłonionej w drodze konkursu, do którego Zamawiający - Organizator Konkursy posiada pełne prawa opracowywania utworu, jego przeróbkach i adaptacjach, sporządzaniu utworów zależnych np. projektów architektonicznych, budowlanych i wykonawczych, zgodnie z zapisami regulaminu konkursu. Z obiektu kładki należy wykonać zjazd o nawierzchni szutrowej, który będzie częścią ścieżek rowerowych. Projekt odcinka ścieżek rowerowych o nawierzchni utwardzonej szutrowej opracowany powinien być zgodnie z założeniami studium wykonalności, jako odcinek kategorii II.3. Podbudowę gruntu po konstrukcję ścieżki należy doprowadzić do nośności kategorii G1.Wykonawca przystępujący do wykonania przedmiotu zamówienia wraz ze złożeniem oferty, akceptuje zdobyte i przekazane w załączeniu materiały wyjściowe znajdujące się w załącznikach nr 1-8, uznając je za niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Opracowane i przekazane w załącznikach materiały mają na celu usprawnienie i przyspieszenie opracowania projektów budowlanych, jednocześnie skrócenie czasu wykonania umowy. Skład Dokumentacji: W ramach zleconej opracowaniu dokumentacji projektowej, należy opracować dla każdej branży następujące stadia i elementy: Projekt budowlany (PB).Projekt wykonawczy (PW) wraz z: Kosztorysem inwestorskim sporządzonym metodą szczegółową z podaniem podstawy i SST. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca wykona aktualizację kosztorysu inwestorskiego, uwzględniając ceny materiałów, sprzętu i robocizny obowiązujące na dzień aktualizacji wyznaczony przez Zamawiającego (bez dodatkowego wynagrodzenia). Dla całego obiektu budowlanego kosztorysy inwestorskie i przedmiary powinny być opracowane oddzielnie dla części obiektu leżącego w Gminie Mielnik i oddzielnie dla części obiektu leżącego w Gminie Konstantynów. Granicą rozdziału opracowań w zakresie kosztorysów i przedmiarów jest linia terytorialna samorządów, przebiegającej w korycie rzeki Bug. Podział kosztorysów na dwie części, dla każdej z Gmin, ma na celu ukazanie udziału % Gmin w całości inwestycji. Kosztorysem ofertowym.Przedmiarem robót.Szczegółową Specyfikacją Techniczną (SST).Plansze zbiorcze terenu (wszystkie branże). Szczegółową inwentaryzację zadrzewienia wraz z planem wyrębu i nasadzeń rekompensacyjnych wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na wycinkę drzew. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. W przypadku zakwalifikowania inwestycji do przedsięwzięć określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco potencjalnie oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz. 1397) dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, należy opracować niezbędne materiały do jej uzyskania, w oparciu do dostarczone przez Zamawiającego inwentaryzacje przyrodnicze dla opracowywanego obszaru. Podstawa opracowania: Koncepcja architektoniczno-techniczna, załącznik nr 1 do OPZ, Zakres opracowania, Załącznik nr 2 do OPZ, Inwentaryzacje przyrodnicze Załącznik nr 3 do OPZ, Projekt karty informacji przedsięwzięcia Załącznik nr 4 do OPZ, Terenowe badania geotechniczne Załącznik nr 5 do OPZ, Warunki techniczne zarządcy rzeki Załącznik nr 6 do OPZ, Opracowanie rzędnych zwierciadła wody Załącznik nr 7 do OPZ, Część Studium wykonalności opracowanego przez firmę: TEBODIN Poland Sp. z o.o. ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa i OPTIMA Baca Robert ul. Przy Lesie 3, 87-134 Zławieś Mała, w ramach dokumentacji projektu Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - Województwo Lubelskie Załącznik nr 8 do OPZ.USTALENIA TECHNICZNE Ustalenia ogólne Zakres projektowanych robót obejmuje: Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej w stadium projektów budowlanych i wykonawczych, niezbędnej do realizacji projektu tj. budowy kładki i odcinka ścieżki rowerowej jako element projektu trasy rowerowej w Polsce Wschodniej. Zakres opracowania przedstawiony jest w załączniku nr 2 w pliku 1. przekroje.dwg. Poza konstrukcją kładki przedstawionej w koncepcji, należy: wykonać po stronie województwa lubelskiego zjazd z kładki o nawierzchni utwardzonej tłuczniowej w nasypie trwałym wraz z odcinkiem ścieżki rowerowej o łącznej długości do 0,52km. Odcinek ścieżki musi być wykonany zgodnie z kategorią odcinka II.3 wg. założeń studium wykonalności, projektowany odcinek ścieżki należy połączyć z drogą wewnętrzną dz. nr 132 obręb Gnojno - lokalizacja ścieżki przedstawiona została w załączniku nr 2 w pliku zakres opracowania.jpg. wykonać po stronie województwa lubelskiego za przyczółkiem kładki w nasypie zjazdu zejście do terenu otaczającego (dokładna lokalizacja ustalona z Zamawiającym w drodze konsultacji w ramach wykonawstwa) po stronie województwa podlaskiego zakres opracowania znajduje się na około 17m od osi przyczółka zgodnie z projektem kładki w załączniku nr 2. Parametry techniczne projektowanej kładki zostały określone i opisane w koncepcji architektoniczno-technicznej będącej integralną częścią przetargu (w zał. Nr 1). Do Wykonawcy należy również: Zweryfikowanie lokalizacji obiektu kładki opracowanego w koncepcji ze stanem faktycznym w terenie. Weryfikacja rozwiązań technicznych konstrukcji obiektu ze zgodnością aktualnych przepisów i warunków technicznych w zakresie projektowania kładki. Uzyskanie materiałów wyjściowych do projektowania, takich jak np: uzyskanie decyzji warunków zabudowy obiektu kładki, dla którego wymagane będzie pozwolenie na budowę,Przygotowanie niezbędnych dokumentów do uzyskania umów dzierżawy gruntu z zarządcą rzeki i wspólnotą gruntową wsi Gnojno, Sporządzenie operatów wodno-prawnych oraz uzyskanie decyzji pozwoleń wodno-prawnych na wykonanie urządzeń wodnych (rozbudowa, przebudowa, budowa) oraz odprowadzenie wód. Uzyskanie warunków przyłączenia do sieci energetycznych, Uzyskanie zgody na odprowadzenie wód opadowych do rzeki, Uzyskanie decyzji zmieniających klasyfikacje gruntów na budowlane, w tym wyłączenie lasów z produkcji leśnej i gruntów rolnych z produkcji rolnej, Uzyskanie wszelkich innych decyzji, uzgodnień i opinii niezbędnych do opracowania PB + PW. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Uzyskanie decyzji zezwalającej na wycinkę drzew i krzewów kolidujących z robotami związanymi z budową kładki. Wykonanie kopii elektronicznej (2 egz.) opracowanej dokumentacji projektowej (w wersjach edytowalnych - pliki wykonawcze programów komputerowych oraz nieedytowalnych - pliki pdf). Wymagania techniczne. Projektowana kładka powinna spełniać zawierać wszystkie wymagania techniczne przedstawione w koncepcji będącej integralną częścią przetargu. Rozwiązania projektów budowlanych i wykonawczych powinny być zgodnie z warunkami technicznymi, wszystkimi przepisami technicznymi zawartymi w rozporządzeniach i ustawach, obowiązującymi na dzień sporządzania dokumentacji. Odcinek ścieżki rowerowej powinien spełniać lub zawierać wszystkie wymagania nawierzchni utwardzonej tłuczonej zgodnie z kategorią odcinka II.3 którego parametry techniczne przedstawione są w studium wykonalności będącego integralną częścią przetargu. Rozwiązania projektów budowlanych i wykonawczych powinny być zgodnie z warunkami technicznymi, wszystkimi przepisami technicznymi zawartymi w rozporządzeniach i ustawach, obowiązującymi na dzień sporządzania dokumentacji. Podbudowa konstrukcji powinna być doprowadzona do nośności G1. Wymagania dotyczące wykonania opracowań objętych zamówieniem.Przepisy i warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobligowany jest również dokonać wizji lokalnej w terenie pod kątem zakresu opracowania objętego zamówieniem w terenach szczególnej ochrony przyrody i przepisami z nimi związanymi. Wszelkie występujące formy ochrony przedstawione zostały w załączniku nr 3. Wykonawca zapewni nadzór autorski w czasie robót realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej sporządzonej w oparciu o niniejszą umowę oraz w zakresie określonym przez ustawę Prawo budowlane (art. 20 ust.1 pkt 4 ustawy) Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót objętych dokumentacją projektową przewidywany termin zakończenia realizacji inwestycji - 30 listopad 2015 r. Wykonawca będzie zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego w ilości maksymalnej 20 pobytów zespołu projektowego na budowie. Nadzór autorski będzie sprawowany na zlecenia Zamawiającego. Zlecenia wykonywania nadzoru autorskiego zależeć będą od potrzeb Zamawiającego. Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę o planowanym rozpoczęciu realizacji prac objętych dokumentacją projektową zgodnie z art. 41 ust 4 ustawy Prawo Budowlane. Zlecenie wykonania nadzoru autorskiego nastąpi co najmniej na 2 dni robocze przed określonym przez Zamawiającego terminem wykonania nadzoru. Zlecenie wykonania nadzoru następować będzie pisemnie. Pisemne zlecenie zostanie jednocześnie przekazane faksem na numer wskazany przez Wykonawcę. Równocześnie Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zleceniu telefonicznie. W sytuacjach szczególnych, wymagających niezwłocznej obecności autora projektu na terenie prowadzenia robót, osoba pełniąca nadzór autorski obowiązana jest wykonać nadzór autorski w dniu powiadomienia. W takim wypadku zlecenie wykonania nadzoru autorskiego może nastąpić telefonicznie z późniejszym pisemnym potwierdzeniem dokonania zlecenia. W ramach nadzoru autorskiego inwestycji Wykonawca zobowiązany jest do: opiniowania zgodności projektów wykonawczych, technologicznych i zamiennych wykonywanych przez Wykonawcę robót w zakresie zgodności z wymaganiami dokumentacji projektowej, wykonywania projektów zamiennych, wyjaśniania wykonawcy prac objętych dokumentacją budowlano - wykonawczą wątpliwości powstałych w toku realizacji robót, niezwłocznego wykonania poprawek i uzupełnień w dokumentacji projektowej. Wymagania dotyczące dokumentacji: Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z należytą starannością w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej. Wykonana dokumentacja będzie branżowo wzajemnie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Zawierać będzie wymagane potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z przepisów, a także spis opracowań i dokumentacji składających się na komplet przedmiotu zamówienia. Posiadać będzie oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 20 ustawy 1 podpisane przez projektantów odpowiedzialnych za spełnienie tych wymagań, że została wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i w stanie kompletnym z punku widzenia celu, któremu ma służyć. Wykonawca dołączy do Projektu Budowlanego komplet kopii wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane uprawnień Projektantów i Sprawdzających oraz zaświadczeń z właściwej Izby Inżynierów Budownictwa. Zaświadczenia przynależności do izby inżynierów muszą być aktualne na dzień sporządzania dokumentacji projektowej i przekazania jej Zamawiającemu. Wykonawca wykona opracowania projektowe w szacie graficznej, która spełnia następujące wymagania. zapewnia czytelność, przejrzystość i jednoznaczność treści, część opisowa i obliczeniowa powinna być pisana na komputerze, jest zgodna z wymaganiami odpowiednich przepisów, norm i wytycznych, format arkuszy rysunkowych będzie ograniczony do niezbędnego minimum i złożony do formatu A-4, całość dokumentacji będzie oprawiona twardą oprawą, na odwrocie której będzie spis treści i dostarczona w teczkach z trwałym uchwytem, część rysunkowa będzie wykonana przejrzyście i czytelnie, rysunki będą wykonane wg zasad rysunku technicznego, każdy rysunek powinien być opatrzony metryką, podobnie jak strony tytułowe i okładki poszczególnych części składowych opracowania projektowego, na stronie tytułowej każdej części projektu oraz na każdym rysunku w metryce należy umieścić logo Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Województwa i Unii Europejskiej (jak w stopce niniejszego opisu). Wykonawca będzie stosował metody wykonywania pomiarów i badań przy inwentaryzacjach oraz metody obliczeń i oprogramowanie komputerowe przy ocenach stanu technicznego i pracach projektowych zgodne z wymaganiami umowy, przepisów i polskich norm. Oprogramowanie komputerowe powinno posiadać wymagane prawem licencje na użytkowanie. Zakres posiadanej licencji na użytkowanie programów komputerowych musi być zgodny z zakresem i sposobem wykorzystania oprogramowania przewidzianym przez Wykonawcę do wykonania opracowań projektowych. Wykonawca będzie odpowiadał za ochronę opracowań projektowych i za wszelkie materiały wyjściowe używane i otrzymane w trakcie prac projektowych. Wykonawca będzie utrzymywał opracowania projektowe i materiały wyjściowe do czasu przekazania ich Zamawiającemu. Wykonawca będzie przechowywał przez okres co najmniej 10 lat od daty odbioru końcowego egzemplarz archiwalny wszystkich opracowań projektowych wchodzących w skład dokumentacji projektowej. Współpraca Wykonawcy z Zamawiającym. Do Wykonawcy należy: organizacja i udział w spotkaniach (organizowanych na prośbę własną lub żądanie Zamawiającego) z przedstawicielami władz samorządowych, właścicielami (zarządcami) terenów na których zlokalizowana jest inwestycja i innymi zainteresowanymi stronami dotyczących ew. konsultacji społecznych, wizji lokalnych i prezentacji projektu oraz innych uzgodnień, w zakresie i na zasadach określonych w przepisach prawa i wytycznych obowiązujących i wprowadzanych w okresie trwania umowy; uczestniczenie w Radach Technicznych (organizowanych na prośbę własną lub żądanie Zamawiającego) i innych spotkaniach na żądanie Zamawiającego, porządzanie protokołów z rozpatrzenia różnych uwag i wniosków do opracowywanej dokumentacji projektowej otrzymanych przez Wykonawcę, protokołów z konsultacji społecznych oraz przekazywanie ich na bieżąco Zamawiającemu. Wykonawca będzie reprezentował Zamawiającego w kontaktach z władzami lokalnymi wszystkich szczebli w zakresie wynikającym z realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca będzie współpracował, w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji, z innymi Wykonawcami działającymi na zlecenie Beneficjenta Projektu i opracowującymi projekty branży drogowej w obrębie opracowywanego projektu kładki. Wykonawca będzie związany umową z Zamawiającym do czasu oddania obiektu do użytkowania zakresu objętego umową, uzyskania ostatecznych decyzji objętych umową. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia poufności wszystkich informacji uzyskanych od Zamawiającego w związku z realizacją niniejszego zamówienia. Strony umowy będą współpracować w sprawach merytorycznych i formalnych które wystąpią w trakcie realizacji zamówienia. W tym celu Strony wyznaczą swoich przedstawicieli. Wykonawca jest zobowiązany do składania pisemnych wyjaśnień dot. zapytań do opracowanej dokumentacji zadawanych w trakcie postępowania przetargowego prowadzonego przez Gminę Mielnik dla wyboru wykonawcy robót - w terminie do 3-dni roboczych od przesłania zapytania. Kontrola wykonania pracy Dokumentacja w trakcie opracowywania oraz przed odebraniem przez Zamawiającego powinna posiadać pozytywne opinie wszystkich niezbędnych stron uczestniczących w zamówieniu, w szczególności Zamawiającego. Harmonogram prac projektowych. Dla zapewnienia możliwości monitorowania postępu prac projektowych, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć harmonogram prac projektowych w terminie 7 dni od daty zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zatwierdzi harmonogram prac projektowych, o ile będzie on zgodny z wymaganiami umowy w ciągu 7 dni od daty przedłożenia do zatwierdzenia. W harmonogramie należy ująć termin uzyskania warunków technicznych oraz termin przedstawienia protokołu z weryfikacji zgodnie z pkt 2.1.2 ppkt 1. opisu przedmiotu zamówienia. Zatwierdzony harmonogram prac projektowych stanowi integralną część przedmiotowej umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy w przypadku, gdy opóźnienie w realizacji poszczególnych części przedmiotu zamówienia ujętych w zatwierdzonym harmonogramie, przekroczy 14 dni, od terminu wskazanego w tym harmonogramie. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich niezbędnych decyzji, opinii, uzgodnień i sprawdzeń projektu po akceptacji Zamawiającego i przekazaniu przez niego odpowiednich pełnomocnictw w szczególności uzgodnień branżowych, ZUDP, Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska, Parku Krajobrazowego, Urzędów Miast i Gmin, Zarządcy Właściciela Rzeki Bug, Nadleśnictwa Lasów Państwowych, Właścicieli Zarządów terenów na których lokalizowana jest inwestycja. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania stosownych akceptacji od Partnerów Projektu tj. Gminy Mielnik i Gminy Konstantynów na: Szczegółowe rozwiązania projektowe w zakresie architektury i konstrukcji obiektu na poziomie PB. Przed przekazaniem poszczególnych elementów Zamawiającemu przyjęte szczegółowe rozwiązania należy przedstawić i uzasadnić ich słuszność przed Partnerami Projektu tj. z udziałem samorządów lokalnych i innych przedstawicieli. Wymogi formalno-prawne Poszczególne elementy dokumentacji projektowej każdej branży powinny być sprawdzone przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane. Do projektów budowlanych i wykonawczych należy dołączyć: kopie uprawnień budowlanych projektanta i sprawdzającego oraz kopie dokumentów przynależności do izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa, kopie opinii ZUDP, wszelkie decyzje, uzgodnienia i opinie niezbędne do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, wynikające z przepisów prawa, oświadczenie projektanta i sprawdzającego, że opracowanie zostało wykonane zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i jest kompletne z punktu widzenia celu, któremu ma służyć zgodnie z art. 20 Prawa Budowlanego. Wykonawca odpowiada za wady dokumentacji projektowej. Ujawnione wady Jednostka Projektująca zobowiązana jest usunąć w terminie określonym przez Zamawiającego. Poprawki winny być naniesione w każdym egzemplarzu projektu budowlanego i wykonawczego oraz na matrycach jak również w nośnikach czytelnych dla urządzeń elektronicznego przetwarzania danych. W ramach umowy Wykonawca na wniosek Zamawiającego, dwukrotnie uaktualni (bez wynagrodzenia) kosztorys inwestorski w oparciu o poziom cen występujący w tym czasie. Wszystkie elementy składowe dokumentacji projektowej zapisać w formie cyfrowej na CD DVD w 1 egz. Dokumentacja zapisana na płycie CD lub DVD winna być zaopatrzona w spis określający szczegółową zawartość (nazwa projektu, nazwa załącznika i nazwa pliku, w którym został zapisany). Wszystkie materiały tekstowe takie jak opisy techniczne, obliczenia, specyfikacje techniczne itp., należy zapisać w formatach .doc. lub .xls. Przedmiary i kosztorysy należy zapisać w formacie umożliwiającym odczytanie w powszechnych, ogólnodostępnych programach do sporządzania kosztorysów. Rysunki powinny być zapisane w formacie .dwg lub .dxf Zawartość dokumentacji każdej z branż (opisy, uzgodnienia, opinie, rysunki, specyfikacje, przedmiary itp.) należy zapisać w formacie PDF w jednym pliku w odpowiednim katalogu z zawartością tożsamą z wersją papierową..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8, 71.32.23.00-4, 90.72.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 1 usługi polegającej na: - opracowaniu projektu budowlanego i wykonawczego obiektu mostowego (w rozumieniu art. 4 pkt 13 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) o minimalnej długości mierzonej w świetle przyczółków wynoszącej 200 m. (doświadczenie w ramach jednej realizacji)
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania w następujących specjalnościach: - drogowej - min. 1 osoba, posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie od momentu uzyskania uprawnień projektowych oraz posiadająca doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednego projektu budowlanego drogi lub ścieżki rowerowej o długości min. 200 m (w ramach jednego zadania), - mostowej - min. 1 osoba, posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie od momentu uzyskania uprawnień projektowych oraz posiadająca doświadczenie w wykonaniu co najmniej jednego projektu budowlanego obiektu mostowego w technologii konstrukcji wstęgowej. Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane zgodnie z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (z późn. zmianami) art.12 ustęp1 ppkt 2.4. ustęp 7, art.12a lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy prawo budowlane z 1994 r, natomiast w przypadku osób, które uzyskały uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej a także osób z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. Królestwo Norwegii, Księstwo Lichtensteinu, Republika Islandii) i obywateli Konfederacji Szwajcarskiej posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej muszą posiadać decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzję o prawie do świadczenia usług transgranicznych, wydane przez właściwe rady izby inżynierów, albo zdać egzamin na uprawnienia budowlane przed właściwą Izbą.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych.)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug.mielnik.wrotapodlasia.pl/informacje/przetargi/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Mielnik, Ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik, sekreatariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Projekt jest częścią projektu pn. Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - Województwo Podlaskie realizowanego w ramach działania V.2 Trasy rowerowe, Oś priorytetowa V Zrównoważony rozwój potencjału turystycznego opartego o warunki naturalne Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Adam Tobota

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Markiewicz

Data wytworzenia: 2014-01-02

Wprowadzający: Kamil Markiewicz

Data wprowadzenia: 2013-11-22

Data modyfikacji: 2014-01-02

Opublikował: Kamil Markiewicz

Data publikacji: 2013-11-22