Ulgi bez pomocy publicznej

TYTUŁ SPRAWY

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych dla podatników, do których nie mają zastosowania przepisy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (nie prowadzących działalności gospodarczej).

WYDZIAŁ/JEDNOSTKA PROWADZĄCA

REFERAT FINANSOWY

OPIS SPRAWY I WYMAGANE DOKUMENTY

Organ podatkowy na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może stosować ulgi w spłacie zobowiązań w formie:

  • odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia na raty zapłaty podatku,
  • odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej, wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetek,
  • umorzenia w całości lub części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę.

Dokumenty od wnioskodawcy:

  1. Wniosek o udzielenie ulgi może zostać złożony przez wnioskodawcę w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, można wykorzystać wzory:
  2. Dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny, uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki, w szczególności mogą to być:
    • zaświadczenia o osiąganych dochodach podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
    • odcinki rent lub emerytur,
    • zaświadczenie o zarejestrowaniu jako bezrobotni,
    • zaświadczenie o stanie zdrowia, jeżeli w rodzinie podatnika występuje choroba przewlekła lub na utrzymaniu jest osoba niepełnosprawna,
    • potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy szpitala, kopie rachunków za leki, itp.),
    • potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów wpłaty itp.),
    • udokumentowane wydatki na utrzymanie domu (kopie rachunków za gaz, energię elektryczną, wodę, telefon itp.),
    • kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
    • inne motywujące podanie.
  3. W przypadku działania przez przedstawiciela – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy

W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca może zostać wezwany do ich uzupełnienia.

W trakcie prowadzenia postępowania wyjaśniającego sporządzany jest protokół przesłuchania strony.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Gminy Mielnik, ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik
tel. (0-85) 65 65 870
www.mielnik.com.pl, www.mielnik.eu

Referat Finansowy, pokój nr 23, tel. wewn. 70

OPŁATY

BRAK

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA

1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy, od dnia złożenia wniosku

EFEKTY REALIZACJI SPRAWY DLA WNIOSKODAWCY

Postępowanie kończy się wydaniem decyzji lub postanowieniem o odmowie wszczęcia postępowania.

PODSTAWA PRAWNA

  • Art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 255, poz. 1635)

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku za pośrednictwem Wójta Gminy Mielnik w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

INNE INFORMACJE

Jeśli podatnik zamieszkuje lub przebywa na terenie innego województwa, konieczne jest przesłuchanie strony przez organ właściwy miejscowo.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Mielnik, Referat Finansowy, Inspektor ds. wymiaru podatku i opłat Aneta Kasperuk

Wytwarzający/odpowiadający: Artur Jaworski

Wprowadzający: Artur Jaworski

Data wprowadzenia: 2007-02-28

Data modyfikacji: 2009-07-30

Opublikował: Artur Jaworski

Data publikacji: 2007-02-28